خواص آبلیموی طبیعی برای پوست

لیمو یکی از مرکبات همه کاره است و ممکن است در آشپزخانه از آن استفاده زیادی کنید. لیمو نه تنها به انواع غذاهای پخته شده، سس ها، سس های سالاد و دسرها طعم مطبوعی اضافه می کند، بلکه منبع غنی ویتامین C است. اما آیا می دانستید که لیمو در خارج از آشپزخانه نیز کاربردهای زیادی دارد؟ لیمو برای پوست فواید سم زدایی شگفت انگیزی دارد و یک درمان خانگی محبوب برای بیماری های پوستی مانند آکنه و لکه های پیری است. امروز، خواص آبلیموی طبیعی برای پوست و اینکه چگونه می‌تواند به شما در دستیابی به آن درخشش دلخواه کمک کند را بررسی کنیم.

خواص آبلیموی طبیعی برای پوست

خواص آبلیموی طبیعی

خواص آبلیموی طبیعی آیا لیمو برای پوست مفید است؟

هم آب لیمو و هم اسانس لیمو برای پوست مفید هستند، به خصوص برای پوست های چرب و مستعد آکنه . روغن لیمو برای پوست معمولاً از پوست لیمو، با روش‌های مختلف مانند استخراج با بخار آب یا فرآیند پرس سرد استخراج می‌شود. می توانید آن را رقیق کرده و به صورت موضعی روی پوست خود بمالید تا مشکلات پوستی مختلف برطرف شود. اسانس لیمو نیز یک ماده بسیار محبوب در کرم ها و سرم های مختلف است.

همچنین شواهد قوی ای وجود دارد که روغن لیمو و آب لیمو برای پوست به کاهش التهاب، کشتن باکتری‌های مضر و پاکسازی پوست از لکه‌ها، تغییر رنگ و جای آکنه کمک می‌کنند.

پوست صورت و موهای شما هر دو عاشق آب لیمو و روغن هستند.مرکبات به دلیل خواص درمانی پوست خود مشهور هستند و لیمو نیز تفاوتی ندارد و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است که فواید قوی برای پوست دارند. این شامل:

ویتامین C: مطالعات پزشکی متعدد نشان دهنده اهمیت ویتامین C برای سلامت، پوستی سالم و درخشان است. لیمو حاوی غلظت بالایی از این ویتامین است که از پوست صورت در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند و به کند کردن روند پیری کمک می کند.

اسید سیتریک: لیمو سرشار از نوعی آلفا هیدروکسی اسید است (AHA) که امروزه در دنیای زیبایی رایج است. اسید سیتریک به تنظیم چربی پوست و کوچک کردن منافذ باز بزرگ کمک می کند. علاوه بر این، در لایه برداری سطح پوست و حذف سلول های مرده موثر است.

کلسیم: کلسیم یک ماده معدنی ضروری است که در بالاترین لایه پوست یافت می شود و برای حفظ سلامت پوست ضروری است. با این حال، افرادی که پوست خشک و خارش دارند اغلب کمبود کلسیم دارند. لیمو حاوی غلظت بالایی از این ماده معدنی است و بنابراین برای خارش و پوست های خشک بسیار مفید است.

منیزیم: لیمو سرشار از این ماده معدنی مهم است که باعث سلامت و شادابی پوست می شود. میوه ها و سبزیجات غنی از منیزیم به کند کردن روند پیری پوست کمک می کنند و از آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو جلوگیری می کنند.

آبلیموی طبیعی برای پوست

آبلیموی طبیعی برای پوست مزایای شگفت انگیز آبلیمو برای پوست صورت و بدن :

1. به طور طبیعی رنگ پوست را روشن می کند

همانطور که در بالا توضیح داده شد، لیمو سرشار از اسید سیتریک است، نوعی AHA که دارای اثرات روشن کننده طبیعی پوست است. آب لیمو به عنوان یک عامل سفید کننده طبیعی عمل می کند و بسیار ایمن تر از سایر محصولات تجاری روشن کننده پوست در بازار است. می توانید از آب لیموترش تازه استفاده کنید و آن را با آب رقیق کنید تا روی صورت خود بمالید. یا می توانید از سرم ها و کرم های صورت حاوی این ماده شگفت انگیز استفاده کنید تا به نتایج دلخواه برسید.

2. کلاژن را افزایش می دهد

شواهد قوی وجود دارد که استفاده از آب لیمو روی پوست باعث افزایش تولید کلاژن می شود . بدن ما حاوی مقدار زیادی از این پروتئین است، اما با افزایش سن تجزیه می شود. این باعث ایجاد خطوط ظریف و چین و چروک می شود. برای کند کردن این روند پیری، استفاده از آب لیموی تازه توسط بسیاری از کاربران به شدت توصیه می شود. همچنین می توانید از کرم ها، لوسیون ها و سرم های صورت حاوی این ماده مفید استفاده کنید. علاوه بر این، از آنجایی که لیمو سرشار از ویتامین C است، از آسیب رادیکال‌های آزاد به کلاژن نیز جلوگیری می‌کند و پوست شما را صاف‌ و صاف‌تر می‌کند.

3. با جوش ها و آکنه های التهابی مبارزه می کند

قبل از دستیابی به کرم های بدون نسخه برای از بین بردن جوش های مزاحم، باید بدانید که آب لیمو ممکن است بتواند این کار را به خوبی انجام دهد! لیموها اسیدی هستند و اثرات ضد میکروبی دارند و به طور موثر با باکتری هایی که باعث آکنه التهابی می شوند مقابله می کنند. علاوه بر این، اسید سیتریک به حذف سلول های مرده پوست که ممکن است منافذ را مسدود کرده و منجر به اشکال غیر التهابی آکنه مانند جوش های سرسیاه شود، کمک می کند.

4. پوست چرب را تنظیم می کند

آب لیمو همچنین می تواند به تنظیم چربی پوست کمک می کند ، که ممکن است علت جوش ها و آکنه باشد. با مالیدن آب لیمو بر روی صورت خود یک بار در روز و شستشوی آن پس از 5 تا 10 دقیقه با آب خنک، می توانید چهره ای درخشان داشته باشید.

5. آکنه و لکه ها را محو می کند

آب لیمو به دلیل خاصیت سفید کنندگی، ممکن است به محو شدن لک های سرسخت آکنه کمک کند. اسید سیتریک موجود در لیمو به لایه برداری پوست و از بین بردن پوست مرده کمک می کند و به بازسازی سلولی سرعت می بخشد. این کار باعث می شود پوستی درخشان و بدون لک داشته باشید.

6. خاصیت ضد قارچی قوی دارد

یکی از مهمترین فواید لیمو برای پوست این است که به درمان انواع عفونت قارچی و همچنین عفونت پوست سر کمک می کند.لیمو خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد و می تواند درد ناشی از آفتاب سوختگی و نیش زنبور را کاهش دهد.

اسانس لیمو دارای خواص ضد قارچی قوی است که ممکن است به طور موثر برخی از بیماری های پوستی را کاهش دهد. بررسی اخیر مطالعات پزشکی نشان می‌دهد که استفاده موضعی از آب لیمو در خلاص شدن از شر قارچ‌هایی که باعث عفونت‌های قارچی، پای ورزشکاران، برفک و غیره می‌شوند، بسیار مؤثر است.

7. به کاهش میخچه کمک می کند

میخچه و پینه در کف پا، دست یا انگشتان بسیار رایج است. آب لیمو می تواند کمک بزرگی به خلاص شدن از شر این توده های سفت پوست کند، همه اینها به دلیل ویژگی های لایه برداری آن است. می توانید لیمو را مستقیماً روی نواحی آسیب دیده بمالید یا مقداری آب آن را بگیرید و با آب رقیق کنید تا روی پوست بمالید. استفاده مکرر ممکن است به کاهش این توده های ناخوشایند پوستی با گذشت زمان کمک کند.

8. پوست کدر را روشن می کند

یکی دیگر از فواید عالی لیمو برای پوست این است که به یکدست شدن و روشن شدن پوست کمک می کند. اسید سیتریک موجود در لیمو باعث افزایش تولید کلاژن و جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد می شود. پوست کدر معمولاً نتیجه آسیب ناشی از رادیکال های آزاد محیطی و استرس اکسیداتیو است.

استفاده از آب لیمو می تواند به احیای پوست شما و یکنواخت شدن رنگدانه های پوست کمک کند. از آنجایی که لیمو دارای خواص سفید کننده طبیعی است، می توانید به راحتی از یک پد پنبه ای آغشته به مقداری آب لیمو رقیق شده استفاده کنید و آن را روی صورت خود بکشید تا لکه های تیره و رنگدانه پوست روشن شود.

9. منافذ باز و بزرگ را کوچک می کند

با اهمیت ترین مزیت لیمو برای پوست این است که به کوچک کردن منافذ باز و بزرگ کمک می کند. آب لیمو می تواند به روشن شدن و سفت شدن پوست کمک کند. لیمو نه تنها به کوچک شدن آنها کمک می کند، بلکه لایه برداری می کند تا پوستی درخشان و صاف به شما بدهد.

علاوه بر منافذ بزرگ، استفاده مکرر از لیمو روی پوست صورت نیز می تواند به جلوگیری از جوش های سر سیاه کمک کند. می توانید با استفاده از آب لیموی تازه و مقداری جوش شیرین یک اسکراب موثر در خانه درست کنید. مالیدن این مخلوط بر روی بینی و سایر نواحی آسیب دیده جوش سر سیاه می تواند تفاوت قابل توجهی در شفافیت پوست ایجاد کند.