تا سال 1982 هیچ مقرراتی برای پوشیدن اجباری کلاه کاسکت dot موتورسیکلت وجود نداشت همچنین هیچ استاندارد ایمنی حداقلی وجود نداشت که کلاه کاسکت dot موتورسیکلت یا اسکوتر باید رعایت کند این کمیسیون اقتصادی برای اروپا (به اختصار ECE) بود که اهمیت ایمنی جاده را به عنوان موتورسواران در درجه اول قرار داد و در سال 1972 اولین بازرسی و استفاده اجباری از کلاه کاسکت dot را پیشنهاد کرد.
این امر مورد استقبال موتورسواران قرار نگرفت و به عنوان نقض آزادی مدنی و حق ابراز وجود موتورسوار تلقی شد تنها در سال 1982 بود که الزامات کلاه ایمنی و در عین حال بازرسی مجدد معرفی شد این کمیته مجموعه ای از آزمایشات را ایجاد کرد که حداقل ایمنی را برای یک کلاه کاسکت dot تایید شده تعیین می کند اگر کلاه کاسکت dot شما آزمون را قبول نمی کرد، برچسب تست به شما تعلق نمی گرفت و در نتیجه اجازه ندارید کلاه ایمنی را در بازار اروپا قرار دهید.
از زمان پیدایش علامت استاندارد، چندین به روز رسانی به لطف جستجوی مداوم برای ایمنی انجام شده است.
در سال 1988 دومین به روز رسانی در قالب وجود داشت که در آن به زاویه باز شدن ویزور و معرفی تست رول آف توجه شد این برای اطمینان از این است که کلاه ایمنی مورد تایید فقط در هنگام تصادف از سر شما جدا نمی شود در سال 1991 تست های اضافی در مورد کیفیت نوری و مکانیکی گیره به تاییدیه اضافه شد و در سال 1995 به زودی یک به روز رسانی کامل با تایید وجود داشت سگک های بند چانه بهتر تست شده و کنترل شده است.
علاوه بر این، محدودیتهایی نیز برای آزمایشهای جذب شوک تعیین شده است یک خلبان خودکار که در سال 1956 بر اثر جراحات وارده به سر در اثر تصادف به دلیل عدم حفاظت کافی از کلاه ایمنی جان خود را از دست داد در سال 1957، این بنیاد توسط برخی از دوستان، دانشمندان و پزشکان او تأسیس شد.