گردو خورشتی آقایان را از ابتلا به سرطان پروستات در امان نگه می دارد

ترکیب ناسالم میکروبیوتای شما می تواند به التهاب و بیماری در روده و سایر نقاط بدن شما کمک کند و خطر ابتلا به چاقی، بیماری قلبی و سرطان را افزایش دهد (منبع معتبر 12).

همانطور که قبلا ذکر شد، گردو سرشار از پلی فنل الاژیتانین است. برخی از میکروب های روده می توانند این مواد را به ترکیباتی به نام urolithins تبدیل کنند (منبع مورد اعتماد، منبع 18).

که خوردن گردو خورشتی به محافظت در برابر سرطان کولورکتال کمک می کند. اقدامات ضد التهابی Urolithins همچنین می تواند به محافظت در برابر سایر سرطان ها کمک کند (منبع مورد اعتماد).

اورولیتین ها می توانند خواص ضد التهابی در روده شما داشته باشند، که ممکن است یکی از راه هایی باشد.

معرفی انواع گردو در ایران با عکس (9 نهال گردو برتر دنیا)

خلاصه
خوردن گردو نه تنها شما را تغذیه می کند بلکه باکتری های مفیدی را که در روده شما زندگی می کنند نیز تغذیه می کند. این به سلامت روده شما کمک می کند و ممکن است به کاهش خطر بیماری کمک کند.

5. ممکن است خطر ابتلا به برخی از سرطان ها را کاهش دهد

آنچه می خورید می تواند به طور قابل توجهی روی آرایش میکروبیوتای شما تأثیر بگذارد. خوردن گردو ممکن است یکی از راه های حمایت از سلامت میکروبیوتا و روده شما باشد.

هنگامی که 194 فرد بالغ سالم به مدت هشت هفته هر روز 1.5 اونس (43 گرم) گردو می خوردند، در مقایسه با دوره عدم مصرف گردو، باکتری های مفید بیشتری داشتند (منبع معتبر 13).

این شامل افزایش باکتری‌هایی بود که بوتیرات تولید می‌کنند، چربی‌ای که روده شما را تغذیه می‌کند و سلامت روده را ارتقا می‌دهد (منبع معتبر 14).

مطالعات مشاهده‌ای در لوله آزمایش، حیوان و انسان نشان می‌دهد که خوردن گردو ممکن است خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها از جمله سرطان سینه، پروستات و کولورکتال را کاهش دهد (15 منبع معتبر، 16 منبع معتبر، منبع معتبر.

علاوه بر این، اورولیتین ها دارای خواص هورمون مانندی هستند که آنها را قادر می سازد گیرنده های هورمونی را در بدن شما مسدود کنند.

این ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان های مرتبط با هورمون، به ویژه سینه و پروست کمک کند.