خوردن موز خشک سبب کیلویی وزن کم کردن می شود

امواج مایکروویو (MWs) امواج الکترومغناطیسی (EM) هستند که نوسانات عمودی میدان های الکتریکی و مغناطیسی در فرکانس بین 300 مگاهرتز تا 300 گیگاهرتز، با طول موج های 1 متر تا 1 میلی متر هماهنگ شده اند.

آماده سازی موز خشک کیلویی در منزل دردسر های فراوانی دارد بهترین راه برای استفاده از محصول خرید آن است.

مکانیسم‌های گرمایش مایکروویو بر اساس نوسان یون‌ها و مولکول‌ها زمانی است که یک ماده در معرض امواج EM قرار می‌گیرد، که باعث اصطکاک داخلی و تبدیل انرژی جنبشی به گرما می‌شود.

مگاوات گرمایش حجمی و سریع میوه ها را با مصرف انرژی کم فراهم می کند، در حالی که ادبیات معمولاً خشک شدن مگاوات را با توان ثابت اعمال شده گزارش می کند.

نظرات مختلفی در مورد همگنی و کنترل گرمایش با MWs در ادبیات وجود دارد. در حالی که برخی از محققان نرخ گرمایش همگن مواد را تایید می کنند، برخی دیگر آن را به عنوان یک اشکال این نوع خشک کردن بیان می کنند.

دلایل گرمایش ناهموار با مگاوات به چندین عامل مربوط می شود: اندازه بزرگ محصول. (ب) پدیده های رزونانس. (iii) ترکیب مواد ناهمگن. و (IV) شکل محصول.

گوجه فرنگی و پیاز خشک با و بدون کنترل توان مگاوات  کاربرد موفقیت آمیز خشک کردن MW با چیپس سیب زمینی، ماکارونی و تنقلات یافت شد.

به دلیل تامین انرژی خشک کردن به طور مستقیم به حجم یک محصول، فشار داخلی آن افزایش می‌یابد که آب را به سطح گیاه هدایت می‌کند و در نتیجه نرخ خشک‌کردن افزایش می‌یابد.

با این حال، بسته به نوع ماده، مگاوات ها در برخی موارد نمی توانند به طور کامل خشک شوند و معمولاً با خشک کردن هوای گرم یا جاروبرقی ترکیب می شوند.

بنابراین اگرچه گرمایش مگاوات و خشک کردن هوای گرم به طور جداگانه دارای معایبی هستند، ترکیب این دو روش می‌تواند بسیار سودمند باشد. به این معنا، استفاده از MW برای خشک کردن نهایی برش های موز (T = 60 درجه سانتیگراد) باعث کاهش خشک شدن هوای گرم تا حدود 64٪ شد.