بررسی فواید رنگ بندی انواع مختلف سیب

اگرچه اکثر سیب هایی که در خواربارفروشی می بینید قرمز، صورتی، زرد یا سبز با فضای داخلی سفید هستند، سیب های کمیاب ممکن است بیرون سیاه یا بنفش باشند یا گوشت قرمز یا صورتی داشته باشند. برخی حتی طعم گل رز، لیمو یا عسل دارند. میوه آرایی سیب جالب‌تر این است که سیب‌های شیرین‌تری که بیشتر ما به آن عادت کرده‌ایم، سیب‌های اصلی نبودند. سیب های تجاری امروزی احتمالا تنها در دویست سال گذشته معرفی شده اند.

سیب‌های کمیاب‌تر می‌توانند گران باشند زیرا اغلب به صورت تجاری رشد نمی‌کنند. سیب الماس سیاه تبتی – که یک سیب بنفش تیره است که در قسمت بسیار دور تبت رشد می کند و شبیه چیزی از یک افسانه است – می تواند تا 20 دلار برای هر سیب قیمت داشته باشد. بیشتر این سیب‌های سیاه کمیاب هرگز به بازار مصرف نمی‌رسند، طرز تهیه زیتون سیاه تا حدی به این دلیل که کشاورزان سیب مطمئن نیستند که چقدر در سطح بین‌المللی فروش خواهند داشت، و به این دلیل که ممکن است پنج تا هشت سال طول بکشد تا حتی میوه بدهند.

اگر قصد ندارید به زودی به تبت سفر کنید، بهترین زمان مصرف پودر سنجد سیب بنفش تیره مشابهی در آرکانزاس رشد می کند و سیب سیاه آرکانزاس نامیده می شود. با این حال، این یکی برای اولین بار برای خوردن بسیار ترش است. و برای توسعه طعم آن نیاز به ذخیره سازی طولانی مدت دارد که مانع از دسترسی گسترده آن به مصرف کنندگان می شود.

تقریباً همه انواع سیب منبع خوبی از مواد مغذی مهم به ویژه فیبر، ویتامین C و پتاسیم و همچنین آنتی اکسیدان ها و فیتوکمیکال های مختلف مانند کورستین، کاتچین و اسید کلروژنیک هستند.

بیشتر فیبر موجود در سیب پکتین نامیده می شود که مخلوطی از فیبرهای محلول و نامحلول است. فیبر محلول به تغذیه باکتری های خوب روده و کاهش کلسترول بالا کمک می کند. در حالی که فیبر نامحلول به تمیز و سالم نگه داشتن روده های شما کمک می کند.

سیب حاوی قندهای طبیعی ساده مانند گلوکز، فروکتوز و ساکارز است، ماهی قزل آلا اما شاخص گلیسمی (GI) پایینی دارد – حدود 36 – که به این معنی است که بعد از خوردن آنها قند خون شما زیاد افزایش نمی یابد. در حالی که برخی از افراد از سیب به دلیل شیرین بودن آن اجتناب می کنند، فیبر و پلی فنول بالای آن در واقع با کاهش سرعت تجزیه کربوهیدرات ها توسط بدن، از افزایش گلوکز جلوگیری می کند.

  • منابع:
    1. Apple Facts You Need To Know About: Benefits, Concerns, & the Best Ways to Enjoy Them
  • تبلیغات: 
    1. برندگان مسابقه دو راز موفقیت خود را بیان نمودند
    2. راز موفقیت زندگی در مریخ در چه بود
    3. مرد دیوانه ای که کشتن آدمها او را شاد می کند!
    4. برنده لاتاری یک میلیارد دلاری خودش را معرفی کرد