استفاده از خرمای بم در مشهد در برنامه غذایی به درمان افسردگی کمک می کند

خرما که هم به عنوان میوه و هم به عنوان آجیل مصرف می شود از بسیاری جهات مفید است، سرشار از کلسیم، پتاسیم، پروتئین، منگنز، منیزیم، فسفر، روی، ویتامین B6، A و K است.

جدای از این به این نکته هم اشاره ای داشته باشیم که خرمای بم در مشهد حاوی کربوهیدرات، آهن، چربی های مفید، فیبر غذایی و اسیدهای چرب است، همه این مواد مغذی از بدن ما در برابر بیماری ها محافظت می کنند.

قلب مهم ترین عضو بدن ما است بنابراین توجه به سلامت آن ضروری است، برای حفظ بهتر قلب، می توانید در طول روز یک مشت خرما مصرف کنید، خواص آنتی اکسیدانی موجود در خرما به حذف کلسترول از سلول های سرخرگ کمک می کند، با این کار می توان از سخت شدن رگ ها و پر شدن پلاک در آن یعنی تصلب شرایین نیز جلوگیری کرد.

اضافه وزن نیز می تواند منجر به بیماری های قلبی شود، در چنین شرایطی، مصرف منظم خرما می تواند وزن شما را تحت کنترل نگه دارد زیرا حاوی فیبر زیادی است، وقتی وزن کنترل شود از بسیاری از بیماری ها دور می شوید.

خرما

خرما منبع خوبی از منیزیم، سلنیوم، مس و منگنز است، همه این مواد مغذی به تقویت استخوان ها و همچنین رفع مشکلات مربوط به آنها کمک می کند، علاوه بر این خرما همچنین سرشار از ویتامین K است که به لخته شدن خون و متابولیسم استخوان ها کمک می کند، طبق گزارش دانشگاه ایالتی داکوتای شمالی، خرما همچنین حاوی بور است که ماده معدنی مفید برای استخوان ها می باشد.

خرما به دلیل غنی بودن از پتاسیم و مواد معدنی به کنترل سطح فشار خون کمک می کند، حدود 24 گرم خرمای مدجول حاوی حدود 167 میلی گرم پتاسیم است که به طور قابل توجهی بالاتر از سایر میوه ها است، همچنین با حفظ مقدار مناسب پتاسیم در بدن می توان از سنگ کلیه جلوگیری کرد.

طبق گزارش دانشکده پزشکی هاروارد، برای کنترل فشار خون بالا خرما نیز باید در رژیم غذایی شما گنجانده شود، با توجه به پتاسیم، منیزیم و فیبر موجود در خرما می توان روزانه از آن استفاده کرد، منیزیم موجود در خرما همچنین ماهیچه های قلب و عروق خونی شما را شل می کند.

خرما سرشار از طعم و خواص طبیعی است و به شما انرژی می دهد، مصرف روزانه خرما، مواد مغذی مفید آن باعث نمی شود در طول روز احساس خستگی کنید، با خوردن خرما، انرژی در طول روز به دلیل مواد مغذی فروکتوز و گلوکز موجود در آن در بدن منتقل می شود.

فواید خرما بسیار است، همچنین حاوی موادی است که با درد و التهاب مبارزه می کند، همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم خرما حاوی مقدار کافی منیزیم است که برای سیستم ایمنی بسیار مهم است، اگر رژیم غذایی شما دارای منیزیم کم باشد، سیستم ایمنی بدن شما ممکن است به درستی با التهاب مبارزه نکند.