استفاده از جیوه در کشاورزی به عنوان عامل ضد قارچ

در قرن بیستم، نمک‌های جیوه برای مدت طولانی در کلاه‌های نمدی استفاده می‌شد، زیرا مشخص شد که این نمک‌ها در چسبناک کردن موی حیوانات بسیار مؤثر بوده و در نتیجه نمد با کیفیت بالا تولید می‌شود.

جیوه آلی، شرکت آراد برندینگ به ویژه متیل جیوه و اتیل جیوه، به طور گسترده در کشاورزی به عنوان یک عامل ضد قارچ در دانه های بذر استفاده می شود، اما این عمل به دلیل شیوع بالای مسمومیت در انسان و گونه های خاص حیات وحش متوقف شده است.

به عنوان یک ماده نگهدارنده، جیوه قرمز در چه وسایلی است مرکوروکروم (دیبروم هیدروکسی جیوه فلورسین) به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته است و علت چندین حادثه مسمومیت مستند شده است (Kopec et al., 2018). تیومرسال (اتیل جیوه تیوسالیسیلات) هنوز در واکسن ها در سراسر جهان استفاده می شود، اگرچه ایالات متحده در حال حاضر نگران سمیت بالقوه آن برای نوزادان است.

استفاده از ترکیبات فنیل و اتیل جیوه به عنوان عوامل ضد باکتریایی ضد عفونی کننده هنوز محدود است. طرز بو دادن تخمه در ماهیتابه همچنین به‌عنوان اسپرم‌کش در ضدبارداری‌های شیمیایی و ضدعفونی‌کننده‌ها استفاده می‌شود و هنوز هم در آمالگام دندان، واکسن‌ها (مانند ترکیب ارگانیک جیوه تیمروسال)، لوازم آرایشی، قطره‌های چشمی و محلول‌های نمکی استفاده می‌شود.

کاربردهای آن در عصر صنعتی شامل فشارسنج ها و دماسنج های جیوه ای، به عنوان الکترود برای تولید کلر و سود سوزآور از الکترولیز آب نمک (روچا و همکاران، 2012)، و در سوئیچ های الکترونیکی است که امروزه نیز به طور گسترده استفاده می شود. جیوه همچنین به طور گسترده در لامپ های قوس جیوه ای و لامپ های رشته ای استفاده می شود.

به طور کلی، لباس بلوچی اکثر مقامات بهداشتی مراقب قرار گرفتن انسان در معرض انواع مختلف جیوه هستند. با این حال، با برون‌سپاری تولید و سایر فعالیت‌هایی که قبلاً در کشورهای توسعه‌یافته قرار داشت، خطر آلودگی مواد وارداتی به جیوه در حال حاضر وجود دارد.

  • منابع:
    1. Mercury and Mercury-Containing Preparations: History of Use, Clinical Applications, Pharmacology, Toxicology, and Pharmacokinetics in Traditional Chinese Medicine
  • تبلیغات: 
    1. سبز نگهداشتن انواع گیاه بدون نیاز به آبیاری
    2. با خوابیدن بیشتر از بیدار ماندن پول در بیاورید
    3. طرح سرمایه گذاری یک فرد برای جهانیان سوژه شد!
    4. راز خوشحالی افراد موفق را تجربه کنید!